Joulumuki hulluus

Joulumukit

Kuinka monta joulumukia on tarpeeksi? Iänikuinen kysymys johon ei taida olla oikeaa vastausta. Ainakin, jos on kyseessä erikoisjouluttaja. Normihenkilölle riittää ehkä yksi joulumuki, josta voi joulukauden aikana hörpätä muutaman kerran glögit ja kaakaot.

Joulumukeja vitriinissä

Joulumukeja ei voi vastustaa

Joulumukit ovat päätyneet mun hyllyyn pääasiallisesti kirppareilta. Muutamia oon ostanut kaupasta. Ilahduttavaa on, että viime vuosina uusia joulumukimalleja tulee myyntiin joka vuosi. Myös niitä ihan kreisejä "amerikan joulumukeja".

Joulumuki hulluus on edennyt jo sille asteelle, että uuden mukin valitseminen alkaa olla ylitse pääsemättömän vaikeaa, koska valikoimaa on niin paljon. Vaikka suosinkin tavaroiden ostamista käytettynä kirpputoreilta, niin olisi kiva hankkia yksi uusi muki per joulu. Jos siis sopiva sattuu kohdalle.


Kaakaolle omat joulumukit

Punainen ja valkoinen

Ennen hankin joulumukeja vähän fiiliksen pohjalta - kunhan aihe vaan oli jouluinen. Sekalainen joulumukirivistö näytti kuitenkin melko levottomalta esille laitettuna.

Koska mun lempiväri jouluna on punainen (ja nimenomaan se joulunpunainen), niin aloin pikku hiljaa metsästämään punaisia tai punavalkoisia joulumukeja. Mun joulumuki kriteerit täyttää myös joulunpunaiset astiat. Jouluteemaa ei välttämättä tarvita. Toki varsinaiset jouluteemaiset ovat ykkössijalla.

Vitriinin jouluastiat

Joulumukit sisustuksessa

Joulumukeissa on mukavaa, että niitä voi käyttää osana joulusisustusta. Ihan sen glögin, kahvin, teen ja glögin siemailun lisäksi.

Kaakaobaari on meillä esillä joka joulu. Ja mikäs sen helpompaa kuin laittaa jouluisia mukeja pinoon tarjottimelle. Siinä on jo hyvä alku kaakaobaarille.

Mä vaihdan olohuoneen vitriiniin jo syksyllä mun joulumukit esille. Ripottelen vähän muovihavuja sinne tänne ja ehkä jokusen joulukoristeen. Ja sytytän vitriinissä vuoden ympäri olevat jouluvalot.

Alahyllyllä on läpi vuoden mun juhlalautaset. Sopivat valkoisen värinsä puolesta hyvin mun punavalkoiseen jouluteemaan. Alahyllylle ovat myös joutuneet mun muutamat ei aivan punavalkoisen teemavärin mukaiset mukit. Ovat kuitenkin lähellä mun sydäntä, niin saavat pitää paikkansa mun joulumukikokoelmassa.

Terveisin
Anne


Lue lisää





Kommentit

  1. Ihana mukikokoelma❣️ Minäkin esittelin taannoin pari uutta hauskaa joulumukia blogissani. Niistä tulee niin hyvälle mielelle! 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Täytyykin heti piipahtaa sun blogissa.

      Poista

Lähetä kommentti

KATSOTUIMMAT POSTAUKSET